27 Ağustos 2014 Çarşamba

Kalem Etek Dikimi - Son bölüm


İlk yazıda kalıp çıkarmayı, ikinci yazıda da parçaları biçip birleştirmeyi anlatmıştım.Bu da serinin son yazısı gizli fermuar,yırtmaç,etek ucu bastırma ve kombinini hazırlayıp giymiş kız. :)




Önce dikiş makinesine fermuar ayağını takıyoruz.Fermuarı iğneliyoruz kayma yapmaması için.Sonra makina ayağını tam olarak fermuarın tırtıklı yerine yaklaştırıp dikiyoruz.


Ben gizli fermuar bulamadığım için normal etek fermuarını gizleyerek diktim.Sağ kısmı tam kumaşın üzerine sol kısmını da biraz daha pay vererek içten diktim.Kapaklı fermuar oldu. :)

Kapaklı fermuar diktiğim için eteğin arkasını aynı hizadan birleştirdim.İstediğim yırtmaç boyuna gelince dikmeyi bıraktım.


Yırtmacın kenarlarını ve eteğin alt kısmını dışarda ip görünmeyecek şekilde iç kısımdan elle bastırdım.


Sonuç olarak eteği tamamladım. :) Çizgilere dikkat ederek yapmaya çalıştım tüm dikişlerimi pensler,kemer çizgisi,yan birleşimler,fermuardan yırtmaca kadar olan yerler derken çok çizgisel bir çalışma oldu. :)


Ofiste rahatça giyebileceğim kalıplı bir kalem etek sahibi  oldum. :) Kumaş kalın ve dökülen bir cinsten olduğu için astar kullanmadım.





Umarım biraz fikir,biraz cesaret, biraz da heves veren bir yazı dizisi olmuştur.Dikmeyi düşünen herkese şimdiden kolay gelsin.:))




Keyifli Dikişler...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...