28 Temmuz 2014 Pazartesi

Hayırlı Bayramlar...


Bayramımız her şeyden güzel, bol huzurlu, sağlıklı sıhhatli,kutlu mutlu olsun! :)

Umarım en yakın zamanda tüm Türk-Müslüman alemi içinde...

25 Temmuz 2014 Cuma

Kuplu Yazlık Ceket Diktim!


Daha önce bu yazımda bahsettiğim ceketi sonunda tamamladım.Hatta araya başka dikişler bile aldım. :) Annem Ramazan dolayısıyla benim yanıma geldi,babam ve kardeşim Ankara'da kaldı aileyi böldük maalesef.Neyse ki son günler bayram için tekrar gitti annem sıra bende; bekle beni güzel evim Ankara! :))

 Bu kız bu yazıyı yayınlar mesaiyi bitirir Ankara'ya uçar! :))

24 Temmuz 2014 Perşembe

Makyaj Malzemeleri Girizgahı


Aslında çok makyaj yapan biri değilim, ama illa yapmam gerekliyse ya da bir renk istiyorsam bu arkadaşlardan yararlanıyorum.

Önemli bir toplantım ve saçma sapan çıkan bir sivilcem varsa çok hafif pudrayla kapatıp yanaklarımı şeftali tonlarında allıkla renklendirip bordo rujumu hafifçe sürüyorum.Aslına bakarsanız tek vazgeçilmezim bordo rujumdu işe başlayana kadar sonradan bu arkadaşlar eklendi. Eee tabii rimelsiz makyaj yoğurtsuz İskender'e benzer.(Kafa yine yemeklere gitti:) Kirpiklerim fazlasıyla uzun olduğu için rimelimi bir kat sürüyorum; bir kat bile belirginleştirmeye yetiyor çünkü.

Ama durum ciddiyse makyaj gerekliyse illa ki farklılık istiyorsam diğer malzemelere yöneliyorum onlarda başka yazıların konusu olsun artık! :)

Allık:PASTEL
Pudra:PASTEL
Rimel:MAYBELLİNE
Ruj:MAYBELLİNE
Fırça:ROSSMANN

Mutlu günler...



23 Temmuz 2014 Çarşamba

Hayırlısı...

       Yaşanan olaylardan dolayı canım hiçbir şey istemiyor ne zamandır.Gerek kendi içimizde gerekse başka ülkelerde kardeşlerimizin yaşadığı eziyet ve zulme seyirci kalmak; hiçbir şey yapamamak kadar ağırı yokmuş.Biraz kafamız dağılsın diye taslaklardan yayın yapıyordum.Ama bugün özellikle yazmak istedim.Çünkü bu mübarek günün bizim için büyük bir fırsat olacağının farkındayım.


Yaratan ve yaratılan birbirine yaklaşacak, dualar edilecek ve inşallah en hayırlı olanlar kabul olacak.


O yüzden bu günü  hem kendimiz için hem de tüm insanlık için en güzel şekilde geçirelim.


Dualarımızın ve ibadetlerimizin kabul olması dileğiyle...





21 Temmuz 2014 Pazartesi

Kalıpsız Kimono Dikimi





 Kalıpsız-Kolay-Pratik

 İşte benim dikişle ilgili en sevdiğim sözcükler! :) Her şey çok açık kumaşı iki kat seriyoruz üzerine var olan Kimono ya da t-shirt ü yatırıp kesiyoruz.Kenarlarını ister biye ile ister normal dikişle dönebilirsiniz tamamen zevkinize kalmış! :) Bu kimononun kombin postu için buraya  daha önce diktiğim verev kimononun dikim aşamaları içinde buraya bakabilirsiniz! :))

20 Temmuz 2014 Pazar

Kolay Dikiş - Yine Kimono Diktim!


Yine bir kimono macerasıyla buradayım!

Öyle rahat ki bunları giymek kaç tane kestim,diktim bilmiyorum.Tabii bir o kadar da kolay.:)Bu puantiyeli şifon kimonoyu kardeşim için yaptık.Dikişlerini krem rengi saten biye ile kapattı annem onun haricinde diğer kimonolardan farkı verev kesmedik.Nasıl yapıldığı da bir başka yazının konusu olsun.:))

17 Temmuz 2014 Perşembe

Tarçınlı Kurabiye Tarifi


İftardan sonra çayın yanına insan illa ki bir şey istiyor, gözüm aç galiba benim! Neyse bu çok çok çok basit ve hızlı yapılan bir atıştırmalık.
Gelelim gerekenlere;

16 Temmuz 2014 Çarşamba

Kolay Elbise Dikimi


En basitinden bir dikiş macerasıyla yine karşınızdayım! :)
 Bu elbise için ne lafı uzatmaya ne de kalıba gerek yok!
O kadar sıcak ki bu sıcakta en iyi dost elbiseler diye düşünüyorum ve çok basit dikilen bir elbiseyi anlatmaya başlıyorum!:)

Eğer bir saatiniz varsa yeni bir elbise sahibi olabilirsiniz!

13 Temmuz 2014 Pazar

Balkan Tatlısı - Kaymaçina Tarifi


Ne ki bu Kaymaçina?

    Kaymaçina Balkanlar'ın ünlü bir tatlısı, özellikle Makedonya ve Kosova'da yapılan bu tatlı süper melez olan bendenizin atalarından günümüze kadar gelmiş.Bende dedim madem bu tatlı Kayseri'de Mantı , Adana'da Kebap, Trabzon'da Hamsi, Gaziantep'te Baklava, İzmir'de Boyoz neyse Makedonya'da da o; o zaman yapmadan olmaz yemeden ölünmez.Atalarımın kemikleri sızlar benim melez kanım tersten akar. :) Madem durum bu iftar için sizinlede paylaşalım Balkan Tatlımız Kaymaçina'yı...:))

10 Temmuz 2014 Perşembe

Dikkat! Ceket Çalışması Var!


Bu blog sahibesi boyundan büyük işlere kalkıştı!Dümdüz dikişler hanımefendiyi kesmedi kalktı alengirli bir kalıp buldu üstelik ceket kalıbı!

-Kalıbı A4'lerden çizmesi bir gününü, (İftar öncesi,sahur sonrası)
-Kalıbı kesmesi bir diğer gününü,(İftar öncesi,sahur sonrası)
-Kumaşa sabitleyip kumaşı da kesmesi öbürkü gününü,(İftar öncesi,sahur sonrası)
-Parçaları teyellemesi de onları takip eden günlerinden bir diğerini aldı.(İftar öncesi,sahur sonrası)


Tam her şey bitmişken makine yine caz yapmaya başladı, parçalarda elinde patladı!Ama pes etmedi makine cazı kesmezse önceden yaptığı gibi atıp çantaya gidecek annesinin evine.ALLAH o makineyi kem gözlerden, nazarlardan,iftiralardan saklasın.Onu bize bağışlasın,motor takımına sıkıntı vermesin inşallah! :))
 Amin!


Mutlu günler...



9 Temmuz 2014 Çarşamba

Kendin Yap! - Kitap Ayracı (DIY)


Ofiste canı sıkılan bir yetişkin ne yapar?

a.Çay,kahve içer.(Olmaz aylardan Ramazan, iftarı bekle.)
b.Diğer odalara gider. (Hiç sevmem ne o öyle pazarlamacı gibi!)
c.Müzik dinler.(Oda bir yere kadar canım.)
d.Kitap okur.(Evet bu tamam ama bir şey eksik!)
e.Basit bir dıy projesi bulup (ne kadar da mühim gösterdim proje falan neyse) kitabına ve ruhuna renk katar!


Evet evet "E" diyorum!Demekle kalmıyorum harekete geçiyorum, her masada bulunan post-it ten bir yaprakcık alıp bu (daha önce pinterestte gördüğüm ama farklı bir amaçla kullanılan) çanak çiçeği çiziyorum.Sonra onu kenarlarından kesip kitabıma renk katıyorum! Post-it kullanmamın tek sebebi pembe olması değil yapışkan tarafını kitabıma sabitleyebilmem! ;))

Mutlu günler...



Kendin Yap - Takı Düzenleyicisi (DIY)

jewlery tree

-Şimdi nereden çıktı bu yazı??
-İhtiyaçtan şekerim.
-Ne ihtiyacı?
-Taşınalı  3 hafta olmak üzere ve sen hala adam akıllı odanı toparlayamadın, bilmem farkında mısın ama kolyelerin aynanın üstünde küpelerin kutularda tabii bunlar şanslı olanlar bir de kendine yer bulamamış zavallı kesim var.
-Tamam anladık rezil olduk herkese!
-Rezaleti işe giderken yaşadığın karmaşada ara şekerim.

İşte tam olarak iç ses çatışmalarım bunlar; bir yanım"Bugün mesai sonrası kesin olarak o oda toparlanacak!" diyor öteki yanım "Nasıl olacakmış o iş sanki koyacak yer var." diyor.O yüzden bu yazı bir ihtiyaçtan hazırlanmıştır! Takı takmayı çok seven ya da meraklısı biri değilim.Fakat işe başladım başlayalı aldığım takmadığım ne varsa ortaya çıkardım, yetmedi sürekli yenilerini ekliyorum.

 Bilirsiniz ki bir beyaz bluzu ancak 4 farklı kolye ile başkaymış gibi gösterebilirsiniz!

7 Temmuz 2014 Pazartesi

Enerji Dolu Ballı Muzlu Tarçınlı Süt

Enerjimizin düştüğü şu günlerde farklı işler peşindeyim.Enerjimi yükseltmem lazım yapılacak çooook işim var!Hava sıcak ve bunaltıcı malum Ramazan Ayı içindeyiz.O yüzden hem tok tutucu hem enerji verici bir şey paylaşmak istedim.Uzmanlara göre bir bardak süt 5 saat tok tutuyormuş.Muz ve baldan bahsetmeme bile gerek  yok. :)

6 Temmuz 2014 Pazar

Yoğurtlu Bulgur Salatası


NE OLURSAN OL BENİM SOFRAMA GEL! 


Madem mübarek Ramazan Ayı içindeyiz, sofralarımızı genişletelim yeni tabaklar ekleyelim kalbimizi genişletelim yeni insanlar ekleyelim.Her zamanki halimizden daha hassas daha anlayışlı olmamız gerekiyor.Orucumuzu ALLAH için tutuyoruz başkası için değil o yüzden asabiyete sınır koyup davranışlarımıza dikkat edelim. :) Kalabalık sofraların kıymetini bilin bendeniz gibi iftarda ve sahurda radyo eşliğinde olabilirsiniz.Sonra da bu tabak ve içindeki nimet gibi uyumsuzluğun kitabını yazarsınız! :) Buradan Ankara'da yaşayan sevgili aileme selamlarımı iletiyorum, onları çok sevdiğimi söylemek istiyorum! :) (İşte bunlar hep radyodan:)

"Dilleriyle insanları kıranları ibadetleri temizleyemez." Hz.Muhammed(s.a.v)


Gelelim fotoğraftaki  yoğurtlu salataya;
Malzemeler:
İnce Bulgur
Köy yoğurdu(Zevkinize kalmış)
Dereotu
Salça
Nane
Kırmızı Biber
Kekik
Tuz
Yapılışı:Göz kararı bulguru bir kabın içine koyun üzerine bulgurların yumuşaması ya da başka deyişle şişmesi için sıcak su ilave edin,benim bulgur çok ince olduğu için suyu çok fazla abartmadım ben.Bulgur kendi halinde orada şişmeye çalışırken, siz başka bir kapta yoğurdu suyla güzelce özeyin yani krema kıvamına getirin.Yumuşayan bulguru ve yoğurdu karıştırın.Dereotunu kıyılmış bir şekilde karışıma ekleyin.
Benim gibi içindeki yiyecekle gayet uyumsuz olan mor bir tabağa koyabilirsiniz. :) Daha sonra ocakta salçalı sosu hazırlayın.(Ocak+tava+yağ+salça+biraz su)Tabağa aldığınız bulgur salatasının üzerine gezdirin.Baharatları da zevkinize göre üzerine ekleyebilirsiniz.İçindeki malzemeleri arttırmak ya da azaltmak tamamen sizin zevkinize kalmış. :) Bu arada sofrada ki Semazen biblosunu bu yazımda anlattığım Konya Gezim sırasında almıştım. :)

Hayırlı İftarlar, Afiyet Olsun...:)




2 Temmuz 2014 Çarşamba

Kolay Dikiş - Bluz Dikimi




Geçen gün instagramda bitmemiş haliyle paylaşmıştım bu bluzu, dün akşam iftardan önce oturdum diktim bitti kendisi. :) Sonuçtan fazlasıyla korkuyordum ama şu an öyle memnunum ki anlatamam.İlk defa bluz diktim hemde kalıbım olmadığı için buradaki ceket kalıbından.Kolları bileğin tam üzerinde kalacak şekilde bıraktım, arka tarafına kafamdan kolay geçmesi için yırtmaç açtım, kendi kumaşından yaka,yırtmaç ve kol ağızlarına biye geçtim.Bunlar ilk denemelerim olduğu için başta korka korka yaptım ama sonrasında gözlerimden kalpler çıktı. :))

Dikkat! Bu Bluz 10 Liranın altında bir maliyete sahip!

Kendin Yap! Uyku Maskesi - DIY! Sleep Mask

Uyuyamayanlar!
Işıktan rahatsız olanlar!
Migreni tutanlar!
Etraftaki kimseyi görmek istemeyenler!
Uyuyor numarasına yatanlar!


Bu yazı sizinle ilgili!!!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...