13 Ağustos 2014 Çarşamba

Tuvale Renkli Fotoğraf Transferi


Daha önce  bu yazımda Tuvale Fotoğraf Transferi yapmak istediğimi söylemiştim.Aradan aylar geçti, kimle konuşsam olmaz dediler.Transfer sert yüzeyde etki eder dediler.Bende en sonunda olursa olur, olmazsa atarım çöpe gider dedim.Başladım yapmaya. :)




Tuvalin boyutunda, istediğim resmin çıktısını aldım.Transfer tutkalı ve fırçayı da tedarik edip başladım yapmaya.


Öncelikle bolca tutkalı tuvale uyguladım.Alttaki fotoğrafta görüldüğü gibi tuval iyice emdi yapıştırıcıyı.Ardından fotoğrafa da yapıştırıcı uyguladım. 


Fotoğrafın renkli yüzü ve tuval böylece buluşup yapışmış oldu.:)

Benim fotoğraf kağıdı bayağı kalınmış o yüzden biraz zorluk yaşadım.Bu sıcakta kuruması 48 saati buldu.Kuruduktan sonra ıslattım tuvali  ama oda öyle kolay değil neredeyse bir kovanın içinde bekletecektim.Gece boyu kalkıp her bir saatte sürekli suladım hava sıcak olunca suyu hemen kuruyup etki etmiyordu.Sıcak hava her ne kadar yapıştırıcı da işe yaramasa da.



Islanması da 24 saatimi aldı.Sonra yavaş yavaş parmak uçlarımla soydum.En önemli kısmı bu hem beyaz tabaka kalmamalı hemde resim soyulmamalı.Yandaki top şeklinde beyaz şey tuvalimin üstünden çıkan ilk katman.Ondan sonra bir de ince beyaz katmanı soydum.Hatta alt tarafı öyle hassas olmuş ki botun alt kısmı biraz soyuldu.En son fotoğraf ıslak hali, tuval kuruyunca sprey vernikle vernikledim.Son hali de en üstteki fotoğraf. :))




Keyifli Çalışmalar...



4 yorum:

  1. Normal kagıda mı çıktı aldınız yoksa özel bir kağıt mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben maalesef fotoğraf kağıdına çıktı almak gibi bir hata yaptım o yüzden çok zorlandım. Çıktı alacağınız zaman transfer yapacağınızı mutlaka belirtin yardımcı olurlar... :))

      Sil
  2. Tutkal markası ve kullandığınız vernik markası yazarsanız bende böyle fikrim var yapmayı düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba; tutkalın markası Artdeco verniği hatırlamıyorum. Hırdavatçıdan sprey vernik olarak almıştım büyük kolaylık oluyor tavsiye ederim! :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...