28 Ağustos 2014 Perşembe

İrmik Tatlısı


Resmen kolay tarif avcısı oldum.Hemen olsun hemen yiyelim istiyorum.Tabii bazı yemekler hariç. :) Bu annemin irmik tatlısı tarifi, bende paylaşayım hepimizin olsun dedim. :)

Malzemeler:
1 su bardağı irmik
1 su bardağı toz şeker
1 litre süt

Süslemek için:
Biraz Kakao
Damla çikolata
Hindistan Cevizi
Petibör Bisküvi

Yapılışı:Sütü irmiği ve şekeri tencereye koyuyoruz katı bir kıvam alana kadar pişiriyoruz.Katılaşınca sütle hafifçe ıslattığımız (ben cam büyük kase kullanıyorum.) şeklini almasını isteğimiz kaba yarısını boşaltıyoruz.Tencerede kalan diğer yarısına kakao ekleyip iyice karıştırıyoruz.Beyaz karışımın üzerine ufacık parçaladığımız petibörleri serpiyoruz.Sonra tencere de kalan kakaolu karışımı da onun üzerine boşaltıp buzdolabına soğuması için alıyoruz.İyice soğuduktan sonra tabağı kabımızın üzerine kapatıp ters çeviriyoruz.Tatlımız tabağa geçince üzerini hindistan cevizi ve damla çikolata ile süslüyoruz.Süsleme ve şekil tamamen zevke kalmış .:)

İşte bu kadar basit.:))

Afiyet Olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...