23 Temmuz 2022 Cumartesi

TÜBİS - TÜKETİCİ BİLGİ SİSTEMİ (BAŞVURU, ŞİKAYET ADIMLARI)



Merhabalar!

Tüketici olarak uyuşmazlık yaşadığınız konularda E-devlet üzerinden başvuruda bulunabileceğinizi biliyor muydunuz?

Şubat ayında aldığım kahve makinesi nisan ayında bozulunca firma ile görüşüp tamire göndermiştim. Aynı makine haziranda tekrar arızalandı. Yine firmayla görüşüp tamire gönderdim ayrıca mümkünse ürünün yenisi ile değiştirilmesini talep ettim. Fakat bırakın yenisi ile değiştirmeyi ürün tamir dahi edilmeden tarafıma gönderildi. Müşteri hizmetlerine durumu anlattığımda ürünü tekrar teknik servise göndermem konusunda çözüm olmayan bir öneri sundular. Evet ben aşırı sabırlı ve prosedürlere uyan bir insanım ama bir yere kadar. Burada bildiğiniz iyi niyeti kötüye kullanma, hatta tüketiciyi aldatma durumu var.


Neyse gelelim konunun özüne; daha önce cep telefonu konusunda böyle bir durum yaşamıştım. O zaman valiliklerden tüketici hakem heyetine başvurarak işlem başlatılabiliyordu. 
Şu an E- devlet üzerinden " Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi" sekmesine gelerek uygulamaya git kısmını tıklıyorsunuz.



 Açılan ekranda öncelikle kişisel bilgilerinizi doldurup kaydederek adım adım ilerliyorsunuz. 
Elinizde pdf fatura varsa mutlaka sisteme yüklemelisiniz. 
Sistemden başvurunuzla ilgili tüm değişiklikleri yapabiliyorsunuz.


Mernis'te kayıtlı olduğunuz ikâmet adresine göre ilgili "Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına" iletilmiş oluyor.

Umarım bir problemle karşılaşmazsınız ama karşılaşırsanız lütfen yasal haklarınızı bilin ve mutlaka kullanın...:)




Keyifli günler...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...