25 Ağustos 2014 Pazartesi

Burda Dergisinden Kalıp Çıkarma



Burda dergilerinin kalıp paftaları benim için her zaman ürkütücü olmuştur.Zaten çoğunlukla kalıpsız diktiğim dikişlerimin yanında aşina olduğum birkaç kalıbı modifiye ederek farklı parçalar dikiyorum.Bu yazıyı da benim gibi o paftayı görüp fenalık geçirenler için yazmak istedim.Anlatması ve fotoğraflaması kolay olsun diye basit bir kalem etek seçtim.



Öncelikle dikmek istediğimiz parçayı dergiden buluyoruz.Örneği kalem etek üzerinden vereceğim için onun adını kullanacağım artık.Kalem eteğin bulunduğu kısımda kalıbının "B Pafta - Yeşil Patron"da yer aldığı yazıyor.Onun hemen altında da kalıbı hangi beden için hangi çizgilerle çizdikleri bilgiler yer alıyor.


Kalıpta "B Pafta" sını açıyoruz.Oradan Kalem eteğe benzeyen "Yeşil Patron" buluyoruz.Zaten çoğu önemli bilgi de dergi içerisinde yer alıyor.Kaç parça olduğu, kaç parça kalıp çıkarılacağı gibi.


Üzerine parşömen kağıdını yatırıp kendi bedenimize uygun olan çizgileri takip ederek kalıbımızı çiziyoruz.


Son olarak resimde gördüğünüz gibi iki parçalık bir kalıp çıkarmış oluyoruz.En son resimdeki gibi parşömen kağıdından kalıplarımızı keserek çıkarıp kumaşa uygulanmaya hazır hale getiriyoruz.



Kalıpları kumaşa uygulama,kumaşı biçme, birleştirme ve eteği tamamlama yazıyı uzun tutup çok sıkmama açısından başka yazımızın konusu olsun... :)

Keyifli Dikişler...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...